case-study-1

Konkurencja sklepów mająca na celu zwiększenie obrotów zaostrza się każdego dnia, większa część trendów i działań z jakich korzystają e-sklepy jest jednak bliźniaczo podobna. Poniżej przedstawiamy listę najczęściej powtarzanych (słusznie ;)) działań:

– Minimalistyczny design

Brak zbędnych ozdobników oraz płaski design pozwala skupić uwagę klienta tylko i wyłącznie na ofertach danego sklepu.

– Różnica czcionek

Wbrew pozorom ma to związek jedynie z odpowiednim wyświetlaniem strony, faktycznie jednak zmiana czcionki w opisie produkt względem przykładowo nazw kategorii pozwoli nam przykuć uwagę do naszej oferty na dłużej, nic tak nie odpycha jak brak różnorodnośći 🙂

– Responsywność serwisu

W dobie tabletów oraz smartfonów coraz więcej zakupów dokonujemy za pośrednictwem ww. urządzeń – już prawie 30% rynku zakupów on-line jest generowanych przez urządzenia mobilne. Dlatego niezwykle ważne jest posiadanie strony sklepu występującej w możlwie przystępnej i niezmienionej formie względem strony głównej.

– Liczba istotnych elementów na stronie

Ciężko zdefiniować wszystkie potrzebne elementy na naszej stronie/sklepie – każda oferta jest inna, dlatego warto wspomnieć o podstawowych elementach jak: Kategorie, Informację o Sklepie, Sposoby oraz ceny dostawy, Facebook, Promocje… tak jak już wspomnieliśmy – warto rozważyć dodatkowe elementy jak chociażby blog dotyczący mody w przypadku prowadzenia sklepu ściśle związanego z modą.

– Odpowiednie pozycjonowanie serwisu

Im więcej odwiedzin w naszym sklepie tym więcej szans na sfinalizowanie zakupu – dlatego zawsze należy pamiętać o odpowiednim pozycjonowaniu strony i kampaniach reklamowych (przeszło 80% klientów za pierwszym razem trafia do naszego sklepu za pośrednictwem Google’a).

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.Required fields are marked *