social-media-logos_15773

Świadomość najnowszych trendów w social media powinno pomóc opracować lepsze strategie, zastosować skuteczniejsze taktyki i zdecydować, gdzie inwestować zasoby ludzkie i finansowe – pisze Jayson DeMers, założyciel i prezes AudienceBloom.

Oto pięć najważniejszych trendów w social media, które każdy przedsiębiorca powinien uwzględnić w 2014 roku:

1. Dywersyfikacja

Prawdopodobnie w okolicach czerwca tego roku Facebook zmieni swój algorytm wyszukiwania. Z badań wynika, że jeśli prowadzisz fanpage firmy lub marki, to jedynie 6% Twoich fanów widzi zamieszczane na stronie posty. Facebook chce zwiększyć przychody z reklam, wskazuje jednak na słaby punkt strategii marketingowej wielu firm. Jest nią zbyt wielka zależność od jednej platformy. Gdy zmieni ona zasady działania, cała strategia może się załamać.

2. Google+

Jeśli istnieje platforma społecznościowa na którą trzeba zwrócić uwagę to jest to Google+. Już odgrywa ona większą rolę niż algorytm wyszukiwarki Google.

3. Integracja social media, SEO i kontentu

Branża marketingowa odchodzi od przekonania, że social media, SEO i content marketing powinny być zarządzane oddzielnie.  Tworzenie treści ma bezpośredni wpływ na pozycjonowanie, szczególnie w świetle ostatnich aktualizacji algorytmu Google. Ważne jest, aby myśleć o trzech filarach marketingu jako o systemie, który powinien działać spójnie, zwiększając widoczność strony, budując markę i zwiększając sprzedaż.

4. Zwyciężą treści wizualne

Szacuje się, że 63% treści w social media to obrazy. Dlatego też platformy, których główną treścią są zdjęcia i filmy, zyskują przeważające znaczenie dla biznesu. Z badań wynika, że 29% użytkowników Pinterest kupiło produkt po tym, jak zamieściło w serwisie związany z nim post.

5. Budowanie marki w social media

Mediami społecznościowymi powinno się zarządzać zgodnie z podejściem zorientowanym na markę. Budowanie jej na którejkolwiek platformie ma duży wpływ na pozycjonowanie i na dłuższą metę zwiększa sprzedaż.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.Required fields are marked *